JOGA SMIECHU S MEDITAČNOU HUDBOU

Miesto konania: Veľká sála

Termín: utorok 17.decembra
              19:00 – 21:00

Cena

20€

O KURZE:

Čas tak rýchlo letí, že občas sa zabudneme aj zastaviť, ideme a fungujeme tak skoro každý deň. Ak sa chcete s nami spoločne zastaviť, aspoň na krátky moment, príďte na jogu smiechu. Okrem jogy smiechu môžete zažiť aj príjemnú meditáciu, sprevádzanú meditačnou hudbou. Prídu nám ju zahrať Apes and sound. Na každého z vás sa už teraz veľmi tešíme 🙂 🙂 🙂 

Krátke video joga smiechu 🙂 https://youtu.be/WP0KLGJTehM

Joga smiechu je o spontánnom a prirodzenom smiechu. Tento stav dosiahneme na základe série smiechocvikov. Keďže týchto cvikov je naozaj veľké množstvo, na kurze vám predstavím len hŕstku z nich. Avšak, aby to malo na nás každý deň pozitívny vplyv a bolo vidno výsledky, je dobré sa smiať 10-15 minút denne. Joga smiechu je vhodná pre všetky vekové kategórie, všetko je na dobrovoľnej báze.

Jogu smiechu založil Indický lekár Dr. Madan Kataria v Indii v meste Bombaj. Začal s piatimi priateľmi a dnes je to už rozšírené vo viac ako sto štátoch sveta. Vznikli tisíce a tisíce klubov smiechu po celom svete, medzi nich patrí aj Slovensko. Joga smiechu sa volá preto, že pri cvičeniach zapájame hlboké dýchanie, ktoré okysličuje celý náš organizmus. Tým máme viac energie a prirodzene aj zdravia. Ešte taký malý detail, mozog nerozlišuje či sa smejeme nasilu alebo prirodzene, berie to ako normálnu súčasť života. Toto tvrdenie je založené na vedeckom fakte.

Pozitívne účinky:

Keď sme všetci šťastní, deje sa v našom tele veľa pozitívnych procesov, ktoré pomáhajú v mnohých smeroch nášho života. Jedným z nich
je zdravie. Zvyšuje sa nám obranyschopnosť, pomáha pri liečení nespavosti, prekysličuje sa organizmus, zažívame svalovú relaxáciu, uvoľňuje sa nám hormón šťastia endorfín, znižuje sa nám stresový hormón kortizol. Toto sú najpodstatnejšie veci týkajúce sa zdravia. Druhým z nich je sebarozvoj, to znamená, že máme chuť na sebe pracovať. Môže nám to pomôcť pri pozitívnom myslení, ale takisto sa vysporiadať a prijať aj zlé zážitky. A v konečnom dôsledku môžeme zažiť odpustenie, energiu a radosť zo života.

Na čo si dať pozor:

Tak ako vo všetkých aktivitách čo robíme, aj tu si treba dať pozor na určité veci. Na jogu smiechu sa neodporúča prísť pod vplyvom omamných a psychotropných látok, mohlo by to mať aj opačný efekt. Ďalej sa neodporúča ženám, ktoré sú tehotné a pred pôrodom, pretože by im to mohlo vyvolať predčasný pôrod. Posledná vec je nenajesť sa do sýtosti, pretože by Vám mohlo prísť nevoľno z toho ako sa budeme smiať.

Tešíme sa na Vás 🙂 😀